.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با سخنرانی آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:
یادواره سرداران و 181 شهید منطقه دشت نکا برگزار شد
با شهيد بزرگوار طوسی خاطره‌اي شيرين دارم كه با شهادت اين سرباز اسلام كم‌كم اين خاطرات به اندوه تبديل شد...
یادواره سرداران  و 181 شهید منطقه دشت نکا برگزار شد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به عنوان كسي كه تجربه طولاني در كشور دارد به مردم توصيه مي‌كنم نبايد هيچ وقت اجازه داد جريان‌ها و اختلافات سياسي وحدت را از بين ببرد.

به گزارش شمال نیوزبه نقل از فارس ، آيت‌الله علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني عصر دیروز در مراسم يادواره 181 شهيد دشت شهرستان نكا در روستاي طوسكلا اظهار داشت: حضور در جمع باشكوه مردم و خانواده‌هاي معظم شهدا يك توفيق الهي است.
وي افزود: 20 سال از دفاع مقدس گذشت و نمونه‌اي كه در كشور بعد از 20 سال بخواهند از رشادت‌هاي ايثارگران تجليل كند، بسيار كم پيدا مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه اجتماع عظيم مردم باصفا و شهيد‌دوست خود بيش از هر سخنراني گوياي حضور مردم براي تاريخ مازندران است، تصريح كرد: ‌به صراحت اعلام مي‌كنم تحت تأثير اجتماع و محبت‌هاي مردم انقلابي شهرستان نكا قرار گرفتم.
هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: مازندراني‌ها جزو نزديك‌ترين نيروهاي غيرعرب به اسلام و قرآن بودند و در مورد اهل بيت نيز هميشه ثابت‌قدم و عاشق اهل بيت بوده‌اند.
وي اضافه كرد: مازندراني‌ها در منطقه خودشان حكومت علويان برپا كرده‌اند و سلسله مرعشي افتخار تاريخ مازندران است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ملت ايران هميشه به مازندراني‌ها مي‌نازيد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه مردم استان مازندران بعد از پيروزي انقلاب با تعلق خاطر و حسن‌نيت و خلوص نيت در خدمت انقلاب بودند، تصريح كرد: حضور مازندراني‌ها در جبهه‌هاي دفاع حق عليه باطل مثال‌زدني و در كمتر عملياتي بو كه نقش جوانان مازندراني را نبينيم.
اين مسئول با بيان خاطراتي از سردار شهيد محمدحسن طوسي گفت: با اين شهيد بزرگوار در ماعوت عراق خاطره‌اي شيرين دارم كه با شهادت اين سرباز اسلام كم‌كم اين خاطرات به اندوه تبديل شد.
وي از سردار قرباني به عنوان يكي از سرداران حماسه هشت سال دفاع مقدس ياد كرد و گفت: لشگر 25 كربلاي استان مازندران با فرماندهي سردار قرباني در تمامي صحنه‌هاي جنگ حضور داشت.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه تاريخ دفاعي ايران در مقابل دشمنان در همه عصرهاي آينده زبانزد خواهد بود، اظهار داشت: اين موفقيت به خاطر مردانگي و فداكاري‌هاي جوانان ايران در ميدان جنگ به وقوع پيوست.
وي ادامه داد: ايران در حالي به جنگ با عراق پرداخت كه اردوگاه شرق و غرب جهان به كمك ارتش عراق آمدند، ايران از خاكش دفاع كرده و با پايمردي نيروهايش حرف خود را در سازمان ملل به كرسي نشاند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: تاريخ شهامت جوانان ايراني كمك كرد تا سازمان ملل عراق را مسئول شروع جنگ قلمداد كند و ايران را نيز مستحق دريافت غرامت دانست.
هاشمي رفسنجاني گفت:‌ اين افتخار مربوط به همه فرزندان ايران‌زمين است.
وي از شهداي انقلاب اسلامي به عنوان سرمايه‌هاي تاريخي ملت ايران ياد كرد و افزود: شهيدان از دست نرفته‌اند و به عنوان ذخيره قطعي دنيا و آخرت به شمار مي‌آيند.
هاشمي رفسنجاني گفت: شهيد واژه‌اي است كه همه خوبي‌ها در آن است و افتخار ملت ايران است كه راه شهدا را فراموش نمي‌كند.
وي به بيان شرايط امروز كشور پرداخت و اضافه كرد: هنوز همان دشمني‌ها و خصومت‌هاي قبل از انقلاب براي كشورمان است و كهنه نشده است، آنها براي ما خط و نشان مي‌كشد تا ارزش خون شهدا را تضعيف كند اما اين دشمنان بايد بدانند كه ايثارگري‌هاي شهدا و جانبازان گم نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه خون شهدا را خداوند تزئين مي‌كند، تصريح كرد:‌ ارتزاق شهيد و حيات شهيد بر اين است كه بازماندگان شهدا راهشان را ادامه دهند، اين‌ها مطلب و بيان شخصي نيست بلكه اصلي از متون روايات و آيات است.
وي با تأكيد بر اين نكته كه ايران با تجهيزات از ميدان به در نمي‌رود، تأكيد كرد: اگر ما در تمامي صحنه‌هاي انقلاب پيروز شديم، وحدت راه آن بوده و تنها وحدت است كه راه توسعه كشور را هموار مي‌كند.
هاشمي به عدم توسعه‌يافتگي استان مازندران و كمبود صنعت در استان اشاره كرد و گفت: استان‌هاي شمالي به خاطر طبيعت قوي‌شان تا‌كنون توجه كافي به آنها نشده است.
وي با اشاره به اينكه در دوران مسئوليت خود ساخت چند سد بزرگ را براي مازندران طراحي كرديم، يادآور شد: از بين چند سد طراحي شده، فقط سد شهيد رجايي به بهره‌برداري رسيده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اين نكته كه سد گلورد شهرستان نكا منتظر اعتبارات است، گفت: بهره‌برداري از اين سد حق كشاورزان منطقه است.
وي افزود: جاذبه‌هاي طبيعي مازندران در دنيا مثال‌زدني است و مسئولان بايد با اجراي برنامه‌هاي هدفمند بتوانند از اين امكانات بهره‌برداري كنند.
وي خواستار تسهيل در ساخت بزرگراه تهران ـ شمال شد و خاطرنشان كرد: دنيا براي چنين منطقه زيبايي امتيازات زيادي قائل است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سيد اقايي 25 آذر 1387
يادتان زمزمه نيمه شب مستان باد تانگويند كه از فراموشانيد ياد شهداي مازندران وسرداران (طوسي -بصير-نوبخت - عسكري - نبوي -اسودي -مهرزادي - كلبادي -خنكدار - بلباسي -بردبار- ملكزاده -ابوعمار وديگر سرداران شهيد ) گراميباد حضور فرمانده جنگ (ايت الله هاشمي)به سرزمين آلاله ها راگامي درجهت پاسداشت ارزشها ميدانيم - اكبري نكا
اميري 30 آذر 1387
به فرموده امام راحل هاشمي زنده است تا نهضت زنده است سلام و دورد بر همرزمان شهيدان دفاع مقدس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.48 seconds.